
Ніша – вільний сегмент на ринку, який займає підприємство, щоб просувати товари і послуги. Для успішної справи ніша повинна бути унікальною, залучати споживача, вигідно відрізнятися від конкурентів. Давайте розберемося, чим завоювати довіру клієнтів та як добитися успіху.
Які бувають ніші та як створити нову
У більшості ніші поділяються:
- ціновий сегмент – дорого, дешево;
- соціальна спрямованість – молодята, пенсіонери, підлітки;
- орієнтація на чоловіків або виключно жінок;
- вузька спеціалізація – шкільні меблі, одяг для вагітних.
Часто особливості комбінують, створюючи нову нішу на ринку. Щоб не повторитися, вивчіть потенційних конкурентів. Проаналізуйте схожі пропозиції, дізнайтесь, хто зайняв найвужчу сферу. Завдання – придумати ще неіснуючу комбінацію пропозицій і знайти людей, яким це цікаво.
Де ви, клієнти?
Створіть первинний зрозумілий портрет свого споживача: середній вік, стать, сімейний статус, достаток. Первинний портрет допоможе розпочати роботу. А пізніше, коли ближче знайомитеся з клієнтами, створюється повний портрет і пропозиція, опрацьована під певний сегмент людей.
Що потрібно ще дізнатися про клієнта і як із цим працювати?
- Життєві цінності – поважайте їх і підтримайте своїми товарами або послугами.
- Особисті інтереси – запропонуйте те, що буде відповідати інтересам споживача.
- Страхи і побоювання – зробіть так, щоб пропозиції надавали впевненість клієнту і позбавляли його сумнівів.
- Спосіб соціальної участі – вивчіть якою соцмережею користуються клієнти, як можна дистанційно спілкуватися.
Як все це дізнатися? Звертайте увагу на зовнішній вигляд людей, манеру поведінки, темп життя. Знайомтеся і спілкуйтеся з людьми, просіть знайомитися вашу команду співробітників, продавців, менеджерів. Якщо ви просуваєте справу в мережі – дивіться сторінки користувачів, вивчайте інтереси. Як варіант – можна створити опитувальник і отримати деякі підказки від майбутніх клієнтів.
Чим більше подробиць про клієнта ви дізнаєтеся, тим ясніше, де їх шукати, як спілкуватися, чим апелювати і як зацікавити своєю продукцією. Створивши чіткий портрет споживача, ви зможете передбачити його страхи, найгостріші потреби. Дізнаючись про людей більше, можна запропонувати те, чого клієнт ще не зустрічав, але напевно захоче. Думайте як клієнт, піклуйтеся про нього і він відповість вам взаємністю. Так ваша справа набуде надійних прихильників і гарантії стабільного розвитку.