
Бракує на роботу 24 годин, а тайм-менеджмент зовсім не допомагає? Уся проблема в його невірній організації. Іноді ми плануємо свій трудовий день без урахування важливих дрібниць, які потім й руйнують відпочатку ідеальне планування часу. Давайте подивимося, як правильно перепланувати свій день та встигати все за 8 трудових годин.
Вороги робочого часу
Найчастіша наша помилка у тому, що ми не рахуємо, куди витрачаємо час. І навіть коли нам здається, що це «для справи», в реальності виходить лише зайва трата сил.
Що непомітно вкорочує час?
Відсутність порядку. Це стосується робочого місця, документації, файлів у комп’ютері. Хаотичне розташування робочого матеріалу заважає продуктивно працювати.
- Відсутність конкретної мети. Без неї людина не може організуватися.
- Неправильне планування. План – це фундамент успіху. Але якщо фундамент закласти неправильно, майбутня споруда під загрозою. Що робити? Навчитися організовувати робочий час без помилок.
Злісні помилки тайм-менеджменту
- Не бачити головного. У кожному робочому дні є завдання № 1. Виділіть його для себе і присвятіть максимально можливий час його виконанню. Не зробивши основного, не потрібно хапатися за іншу роботу. Оцінювати вашу працю будуть за ефективним виконанням головного завдання.
- Усе зумію, усе зможу. Реально оцінюйте власні можливості. Іноді виявляється, що завдання вимагає більше часу, аніж вам здавалося. У підсумку всі плани ламаються, дедлайн не витримано, робота після роботи забезпечена. На кожну справу беріть час із запасом. Встигнете раніше – відмінно! Є час підтягнути завтрашні справи.
- Не рахуємо час. Це пов’язано із другим пунктом. Складаємо план без чіткого уявлення про те, скільки часу у нас займає конкретна справа. Не полінуйтеся, починаючи якесь завдання, зафіксувати, о котрій годині ви його почали і коли закінчили. Так можна точно дізнатися, скільки і яких саме справ «поміститься» у вашому плані.
- Багатозадачність – не означає ефективність. Дві справи водночас якісно виконувати неможливо: щось однозначно постраждає. Це факт. Працюючи у кількох напрямках легко заплутатися та наробити помилок. Як мінімум потрібно виконувати справи поетапно.
- Самопожертвування. Відпустка – потім! Лікарняний? Пересиджу на роботі. Це про вас? Схоже на залежність від роботи. Відпочинок обов’язковий для людини. Позитивні емоції, зміна обстановки та сфери діяльності відмінно «освіжають» мозок. Коли ви відпочиваєте, ви заряджаєтеся на кращі результати.
Із чого почати правильну організацію? Знайдіть у кінці робочого дня 10 хвилин для того, щоб скласти план на завтра. Не витрачайте час на непотрібне і малоцікаве. Без перебільшення час – це наше багатство. Інвестувати його потрібно так, щоб отримувати задоволення і віддачу.